Mijn opnieuw starten GL1100 en GL1200

In alle jaren dat we in Haarlem woonden kwam Frans Nooy vaak even langs op zijn motor en dan wist hij, dat als ik thuis was of kwam, altijd wel even een rondje wilde rijden. In die tussen tijd nog een Suzuki gehad maar dat was toch maar niets. Stond buiten en af toe kwam ik wel eens stil te staan dus maar snel van de hand gedaan. Dat gebeurde dus tot dec. 1993 toen zijn wij verhuisd naar Lelystad.

Het is ongeveer 24 jaar geleden, 1997, dat ik, door Frans N. en Ron H. weer op de motor gestapt ben. De eerste keer was dat ik met Frans vanuit Hoofddorp naar mijn 1ste treffen ben geweest en wel in Luxemburg. 
Het begon niet echt goed, want ik zat bij Frans achterop vanuit Hoofddorp en zijn achterband was niet hard genoeg, dus even naar de pomp, aftanken en achterband op druk brengen, alleen tijdens het oppompen ging het ventiel stuk.
ANWB gebeld en die heeft, met blokje hout en wat ijzerdraad, het ventiel gefixeerd en met extra druk in de band en ik met de ANWB mee, achter Frans aan snel naar een motor zaak die nog open was en bleef en het wiel voorzag van een nieuwe buitenband met goed ventiel.
Op naar Leiden en Ron H. ophalen en dan gezamenlijk naar Luxemburg.
Na een indrukwekkend weekend van hele mooie motoren en veel bier en lekkere hapjes weer naar huis. Eerst Ron wegbrengen naar Leiden en dan via Hoofddorp naar huis.
Later dat jaar een keer met Frans naar Ron geweest en daar werd ik verrast, daar ik van Ron zijn motor een weekje mocht gebruiken. Ik dus op een GL1200 naar Lelystad.
Later, na aandringen van Frans en Ron, en na goed overleg met Nel toch een GL1100 gekocht bij Bikers Best.
Bij het ophalen had John (BikersBest), in overleg met Frans en Ron, er een paar roze strikjes op gedaan. Hier een aantal maanden op gereden. Deze is, terwijl een deal gemaakt was om Ron zijn 1200 over te nemen, stuk gegaan door een geplofte dynamo. Dan is de deal eerder gesloten en ben ik verdergegaan met de 1200. Met Frans en Ron naar diverse Goldwing treffens geweest in Nederland en Luxemburg en vele andere mooie ritten gedaan. Ook 2x een Paasei toer met Piet K. om zieke kinderen een leuke dag te bezorgen. Maar weer van de motor afgereden op 5 juli 1999 Ringweg A10, de politie heeft zijn werk NIET goed gedaan en het kostte mij toen ongeveer fl 8000,= en dan nog eens fl 500,= van de verzekering voor de schade aan de vangrail. 1 jaar niet gereden en sinds 2001 had ik weer een Goldwing 1200, deze in maart 2011 ingeruild voor een GL 1500.
  • Titel dia




    Dit was mijn eerste GL een 1100 cc. Op verzoek van Ron en Frans zo aangekleed door John van Bikers Best.

    Knop
  • Titel dia





    Dit was mijn 2de GL maar nu een 1200 cc.

    Knop
Share by: